Fot. materiał partnera

Czyste auto, które na długo pozostaje błyszczące i pachnące, jest wizytówką każdego kierowcy.  Jednak czy można taki efekt osiągnąć podczas mycia samochodu na własnym podjeździe, czy koniecznie trzeba zabierać auto na specjalistyczną myjnię? W warunkach domowych da się ograniczyć wpływ całego procesu na środowisko, jeśli stosuje się właściwe preparaty, kontroluje zużycie wody i unika spływu zanieczyszczeń do gleby. Produkty ekologiczne stworzone do pielęgnacji samochodu wspierają te cele bez kompromisu w skuteczności.

Gdzie, czym i jak myć, by ograniczyć zanieczyszczenia?

Drobiny asfaltu, metale ciężkie zebrane na takich częściach jak tarcze hamulcowe, pozostałości środków czystości czy sól to tylko niektóre zabrudzenia, które można zostawić po myciu samochodu. Najlepszym miejscem na taki zabieg jest więc utwardzona nawierzchnia z odpływem do kanalizacji sanitarnej, a nie deszczowej. Korzystne jest też krótkie, ukierunkowane spłukiwanie oraz praca partiami, co zmniejsza objętość wody i czas kontaktu zabrudzeń z podłożem.

Przydomowe mycie warto wykonywać z możliwie małym rozproszeniem strumienia, tak by nie rozpylać zanieczyszczeń na rabatki i trawniki. Jeśli korzysta się z produktów ekologicznych do mycia, to nie trzeba się martwić ich wpływem na wygląd ogródka.

W detergentach samochodowych skuteczność wynika z połączenia delikatnych środków myjących, łagodnych rozpuszczalników i stabilnego pH. Surfaktanty pochodzenia roślinnego odpowiadają za emulgowanie filmu drogowego, a dodatki kompleksujące pomagają ograniczyć smugi. Inhibitory korozji chronią elementy metalowe, a składniki o szybkim odparowaniu ułatwiają osuszanie. Pielęgnacja samochodu korzysta na takich formułach, bo dzięki nim możliwe jest uzyskanie idealnego błysku bez zrywania warstw ochronnych lakieru.

Jak wybierać środki do samochodu przyjazne środowisku?

W praktyce liczy się przeznaczenie preparatu, jego pH i kompatybilność z powłokami lakierniczymi, felgami i tworzywami. Na co zwrócić uwagę?

  • Oznaczenia i przeznaczenie: szampony i piany mogą być dedykowane lakierowi, osobne formuły są potrzebne do felg i opon.
  • Skład: biodegradowalne surfaktanty, brak cząstek zdzierających i agresywnych wybielaczy, neutralne lub lekko zasadowe pH do lakieru.
  • Wydajność i spłukiwanie: koncentraty o niskim dozowaniu, które pozwalają na szybkie wypłukiwanie bez pozostawienia lepkiego filmu.
  • Bezpieczeństwo materiałów: brak rozpuszczalników mogących matowić tworzywa sztuczne, dodatki antykorozyjne przy pracy na elementach metalowych.
  • Transparentność producenta: dane o biodegradowalności, testach skuteczności i zaleceniach dla konkretnych materiałów.

Artykuł sponsorowany

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj